Požymiai, kad valgote per daug druskos – Klivlando klinika


Cukrus sulaukia daug blogo spaudimo, kai kalbama apie nesveiko maisto pasirinkimą. Tačiau per daug druskos taip pat gali būti problema. Ir tai ne tik retkarčiais užklydę lustai-besaikis žiūrėjimas. Beveik visi amerikiečiai kasdien valgo gerokai daugiau nei didžiausias rekomenduojamas druskos suvartojimas.

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

„Kiekvienas turėtų žinoti, kiek druskos suvalgo ir kaip tai veikia juos“, – sako registruota dietologė Julia Zumpano, RD. Ji paaiškina, kaip druska veikia jūsų kūną ir būdus, kaip galite sumažinti jo kiekį neprarandant skonio.

Ar druska nesveika?

Druska nėra nesveika, nebent jos suvalgote per daug. Štai susitarimas: druska ir natris nėra tas pats dalykas. Druską sudaro du mineralai – apie 40 % natrio ir 60 % chlorido. Natris gali neigiamai paveikti jūsų sveikatą, jei vartojate per daug.

Tačiau jūsų organizmui taip pat reikia natrio, kad išgyventų. Mažais kiekiais jis padeda tinkamai funkcionuoti nervams ir raumenims bei subalansuoja skysčių kiekį organizme.

Jums reikia mažiausiai 1500 miligramų natrio per dieną, sako Zumbano. Jei tai bus mažesnė, sumažės kraujospūdis ir sutrinka elektrolitų pusiausvyra kraujyje. Per mažo natrio kiekio požymiai yra šie:

  • Galvos svaigimas.
  • Galvos skausmas.
  • Energijos trūkumas.
  • Raumenų nuovargis.
  • Pykinimas.

Tačiau daugumai žmonių nerūpi gauti pakankamai natrio. Tai yra daugelyje maisto produktų, kuriuos amerikiečiai dažnai valgo. Ir nesvarbu, kokią valgomąją druską dėsite į savo maistą namuose – joduotą druską, jūros druską, košerinę druską ar rožinę Himalajų druską – natrio kiekis joje yra vienodas. Vienintelis skirtumas yra tas, kad kai kurios veislės gali turėti kitų naudingų mineralų, pažymi Zumpano.

Kiek druskos yra per daug?

JAV maisto ir vaistų administracija (FDA) rekomenduoja suaugusiems suvalgyti mažiau nei 2300 miligramų natrio per dieną. Tai yra maždaug vienas arbatinis šaukštelis valgomosios druskos. „Jei suvalgysite daugiau nei per vieną dieną, tai jums nepakenks“, – sako Zumpano. “Tačiau jei nuolat viršijate rekomenduojamą kiekį, valgote per daug ir tai gali turėti įtakos jūsų sveikatai.”

Dauguma amerikiečių per dieną suvartoja apie 3400 miligramų natrio. Tik elitiniams sportininkams arba žmonėms, kurie gausiai prakaituoja, gali prireikti tiek natrio.

Per daug druskos valgymo pasekmės

Dieta, kurioje gausu natrio, sulaiko skysčius, o tai per trumpą laiką sukelia patinimą. Tačiau kur kas labiau rūpi jo poveikis jūsų kūnui laikui bėgant. Per didelis natrio suvartojimas gali neigiamai paveikti inkstų funkciją. Tai taip pat sukelia aukštą kraujospūdį, pagrindinį insulto rizikos veiksnį.

„Jei kraujospūdį tikrinsite tik kartą per metus, tą dieną jis gali būti normalus“, – aiškina Zumbano. „Galbūt jūs nevalgėte, išgėrėte puodelį kavos, daug šlapinotės, todėl jūsų kraujospūdis atrodo geras. Tačiau gali būti ne taip normalu, jei po valgio restorane būtumėte išbandytas.

Požymiai, kad jūsų natrio suvartojimas yra per didelis

Svarbu žinoti, kaip natris jus veikia, nes kiekvienas yra skirtingas. Pavalgę sūraus maisto, atkreipkite dėmesį į šiuos požymius, kad sužinotumėte, ar esate jautresnis natrio poveikiui.

Pilvo pūtimas

Natris pritraukia vandenį. Jei valgote daug sūraus maisto, susilaikote skysčių (kai natris sulaiko vandenį jūsų organizme). Rezultatas? Jaučiatės patinę ir atrodote patinę, ypač aplink pilvą ir akis. Taip pat galite pastebėti rankų ir kojų patinimą.

Padidėjęs troškulys

Naujausi tyrimai rodo, kad didesnis natrio kiekis nesukelia žmonių troškulio. Tačiau nepaisant to, kai kurie žmonės valgydami sūrų maistą negali atsigerti daugiau skysčių.

Kraujo spaudimo padidėjimas

Natrio daugiausia yra mūsų kraujyje ir jis traukia vandenį į jį. Taigi, jei valgote per daug natrio, į jūsų kraują patenka daugiau vandens. Didesnis kraujo tūris spaudžia kraujagyslių sieneles ir sukelia aukštą kraujospūdį (hipertenziją).

Prasta miego kokybė

Valgydami per daug natrio, galite sutrikdyti miegą, ypač jei valgote vakare. Dėl padidėjusio kraujospūdžio, potraukio gerti ir šlapintis, sunku užmigti.

Kaip pašalinti natrį iš savo sistemos

Jei jaučiate per daug druskos, yra keletas būdų, kaip atsikratyti natrio pertekliaus. „Geriausias dalykas, kurį reikia padaryti, yra prakaituoti“, – sako Zumpano. “Kūnas natūraliai pašalina natrį per prakaitą, ašaras ir šlapimą.”

Norėdami suvienodinti natrio kiekį, prakaituokite sportuodami ar sėdėdami saunoje. Kitą dieną gerkite daug skysčių ir valgykite mažai natrio turinčią dietą.

Per daug druskos valgymas kenkia jūsų sveikatai. Sąmoningos pastangos kontroliuoti natrio kiekį savo mityboje atsipirks – išvengsite pilvo pūtimo ir troškulio, atsirandančio po sūraus valgio, ir aukšto kraujospūdžio rizikos. Tai tikrai naudinga visiems.

https://futuresnutrition.de/blogs/news/wichtige-quellen-fur-vitamin-d
https://futuresnutrition.de/blogs/news/uberschussiges-vitamin-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-die-richtige-dosierung
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-zufuhr
https://futuresnutrition.de/blogs/news/sonnenvitamin-hormon-d3


Leave a Reply

Your email address will not be published.