Ar kviečių žolė verta ažiotažo? 7 privalumai – Klivlando klinika


Amžinai siekdami gyventi sveikiau, ne kartą kreipiamės įkvėpimo į gamtą.

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

Paimkite, pavyzdžiui, kviečių žolę. Jauni kviečių augalo ūgliai tapo patraukliu mūsų dietos priedu. Kviečių žolės šūviai, kas nors?

Kviečių žolė garsėja dėl didelio chlorofilo kiekio ir antioksidacinių bei priešuždegiminių savybių.

Registruotas dietologas Joyce’as Prescottas, RD, pasakoja apie galimą kviečių žolės naudą ir apie tai, ar verta skirti jūsų laiko.

Kas yra kviečių žolė?

Kviečių žolė – žali jauno kviečių augalo lapai. Nors yra daug kviečių rūšių, labiausiai paplitusi yra žinoma kaip Triticum aestivum.

Pirmosiomis augimo savaitėmis šie lapai atrodo kaip žolė jūsų kieme. Kviečių žolė nupjaunama ir paverčiama sultimis arba išdžiovinama ir susmulkinama. Vartojant jis turi žemišką skonį.

Ryški žalia kviečių žolės spalva gaunama iš chlorofilo. Chlorofilas gali padidinti deguonies kiekį jūsų organizme. Natūralaus junginio taip pat galima rasti kituose maisto produktuose, tokiuose kaip špinatai ir rukola.

Kviečių žolėje taip pat yra fermentų, amino rūgščių, vitaminų ir mineralų, taip pat flavonoidų, alkaloidų ir taninų.

Kviečių želmenų sulčių ir miltelių galite rasti sveiko maisto parduotuvėse ir internete. Kai kuriose bakalėjos parduotuvėse taip pat galite rasti šviežiai nupjautos kviečių žolės. Prescottas sako, kad kai kurie žmonės net patys augina ir suląsi.

„Tokiu atveju tai yra šviežiausi“, – sako Prescottas. “Tačiau priklausomai nuo jūsų auginimo strategijų, jis taip pat gali būti užterštas bakterijomis ar pelėsiais iš dirvožemio, kuriame jį auginate.”

Kviečių želmenų nauda sveikatai

Dėl savo antioksidacinių, antibakterinių ir priešuždegiminių savybių kviečių žolė turi daug galimos naudos. Tačiau Prescottas teigia, kad reikia atlikti daugiau tyrimų, kad galėtume visiškai suprasti, kaip kviečių žolė gali padėti mūsų bendrai sveikatai.

Mažina cholesterolio kiekį

Tyrimai su gyvūnais rodo, kad kviečių žolė gali padėti sumažinti cholesterolio kiekį.

Kontrolinė grupė buvo šeriama riebia dieta, o eksperimentinei grupei buvo skirta riebi dieta ir kviečių žolė.

„Gyvūnų, kurie buvo šeriami riebiu maistu ir kviečių žolės deriniu, sumažėjo MTL (blogojo) cholesterolio ir bendrojo cholesterolio kiekis“, – sako Prescottas.

Mažina uždegimą

Kviečių žolėje esančios priešuždegiminės savybės gali padėti sergant lėtiniu uždegimu.

Reikia daugiau tyrimų, tačiau tai gali padėti tiems, kurie serga tokiomis ligomis kaip artritas ir opinis kolitas.

Stiprina jūsų imuninę sistemą

Dėl savo fitocheminių medžiagų kviečių žolė gali padėti sustiprinti imuninę sistemą.

Fitocheminės medžiagos – tai augalų gaminami junginiai, atsakingi už platų mūsų vaisių, daržovių, riešutų, sėklų ir grūdų spalvų, skonių ir kvapų spektrą.

Daugelis fitochemikalų veikia kaip antioksidantai, neutralizuodami natūralių ląstelių procesų daromą žalą ląstelėms ir tam tikrą papildomą žalą, atsirandančią dėl gyvenimo būdo, pavyzdžiui, rūkymo ar netinkamos mitybos.

“Valgant įvairų augalinį maistą vietoj maisto, kuriame yra cukraus ar gyvulinių riebalų, natūraliai sumažėja uždegimas”, – sako Prescottas. “Tai yra Viduržemio jūros dietos ir augalinės dietos pagrindas.”

Stabilizuoja raudonuosius kraujo kūnelius

Vaikų ir jaunų suaugusiųjų tyrimai rodo, kad paros dozė kviečių želmenų sulčių gali stabilizuoti raudonųjų kraujo kūnelių kiekį.

Tyrimo dalyviai buvo priklausomi nuo reguliarių kraujo perpylimų dėl genetinės ligos, sukeliančios raudonųjų kraujo kūnelių sunaikinimą.

Vienas tyrimas rodo, kad dalyviams, kurie kasdien vartojo kviečių želmenų sultis, reikėjo mažiau perpilti kraujo. Jie taip pat turėjo ilgesnį laiko tarpą tarp perpylimų nei dalyviai, kurie negėrė kviečių želmenų sulčių.

Autoriai rezultatus sieja su antioksidantų kiekiu kviečių želmenų sultyse – tai gali padėti pailginti raudonųjų kraujo kūnelių gyvavimo trukmę.

Pagerina cukraus kiekį kraujyje

Remiantis tyrimu su gyvūnais, kviečių žolė gali padėti sergantiems 2 tipo cukriniu diabetu.

“Mokslininkai ištyrė cukraus kiekį kraujyje mažinantį kviečių žolės poveikį žiurkėms”, – sako Prescottas. “Ir nors tikslus mechanizmas nežinomas, buvo požymių, kad tai gali padėti.”

Apsaugo nuo vėžio

Yra daug vilčių teikiančių vėžio tyrimų.

Tyrimuose, kuriuose kviečių želmenų sultys buvo naudojamos burnos vėžio ląstelėms ir gaubtinės žarnos vėžio ląstelėms, kviečių želmenų sultys sulėtino vėžio ląstelių augimą ir padidino vėžio ląstelių mirtį. Kitas tyrimas taip pat rodo, kad kviečių žolė gali padėti kovoti su leukemija.

Apriboja šalutinį chemoterapijos poveikį

Naudojant kartu su chemoterapija, kviečių žolė gali padėti sumažinti šalutinį poveikį.

Tyrimai rodo, kad tai gali padėti apriboti kraujo skaičiaus pokyčius ir galbūt sumažinti infekcijos tikimybę. Tai taip pat gali sumažinti šalutinį chemoterapijos poveikį, ypač pykinimą.

Kaip gauti kuo daugiau naudos iš kviečių žolės

Galite gerti kviečių žolę sulčių pavidalu arba naudoti kaip miltelius. Tačiau žemiškas kviečių žolės skonis gali būti nepaprastas. Norėdami kompensuoti stiprų skonį, galite pabandyti sumaišyti su vaisių sultimis ar net kokosų vandeniu.

Nors daugelis žmonių į savo kokteilius deda kviečių žolės, populiarūs ir kviečių žolės šotiniai. Apsvarstykite galimybę pridėti kviečių žolės į kai kuriuos savo receptus, pavyzdžiui, salotų padažus.

Kviečių žolė taip pat yra tablečių pavidalu, kuri gali būti naudinga tiems, kurie nemėgsta skonio.

Šalutiniai poveikiai

Kviečių žolė paprastai laikoma saugia naudoti. Kai kuriais atvejais gali pasireikšti pykinimas, apetito praradimas ir vidurių užkietėjimas.

Prescott sako, kad verta būti protingam, kai į savo mitybą įtraukiate ką nors naujo.

„Pradėdami vartoti bet kokį naują papildą ar koncentruotą ekstraktą, kuris nėra jūsų įprastos dietos dalis, pirmiausia turėtumėte išgerti nedidelę porciją“, – sako Prescottas. „Pradėkite nuo mažų ir padidinkite, kai žinosite, kaip tai veikia jūsų kūną.

Nors žiuri vis dar neabejoja kviečių žolės pranašumais, Prescott sako, kad jei domitės, tai nėra nieko blogo.

„Joks maistas ar papildas, įskaitant kviečių žolę, negali kompensuoti prastos mitybos arba pakeisti gerai subalansuotą mitybą“, – pažymi ji. „Apskritai, prekyba cukrumi, gyvuliniais riebalais ir druska įvairiems vaisiams, daržovėms, nesmulkintiems grūdams, riešutams ir sėkloms yra geresnis būdas pagerinti savo sveikatą.

https://futuresnutrition.de/blogs/news/wichtige-quellen-fur-vitamin-d
https://futuresnutrition.de/blogs/news/uberschussiges-vitamin-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-die-richtige-dosierung
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-zufuhr
https://futuresnutrition.de/blogs/news/sonnenvitamin-hormon-d3


Leave a Reply

Your email address will not be published.