Štai kaip dažnai turėtumėte plauti plaukus – Klivlando klinika

Ak, plauti plaukus. Nėra nieko panašaus į garų, šiltą vandens čiurlenimą, kai putojate galvos odą minkštomis putomis. (Pagirkite raminančią muziką ir vandens garsus…)

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

Paprasta išlaikyti plaukus švarius, tiesa? Jūs tiesiog nuplaunate, kondicionuojate, formuojate ir galiausiai kartojate.

Bet kaip dažnai iš tikrųjų turėtumėte plauti šias gražias spynas?

Laikotarpis tarp kada kas nors turėtų išsiplauti plaukus kiekvienam žmogui yra skirtingas. Dauguma žmonių yra linkę plauti plaukus kas antrą dieną ar net kas dvi ar tris dienas. Tačiau įvairūs veiksniai gali turėti įtakos tam, kaip dažnai turėtumėte plauti šampūną.

Veiksniai:

  • Amžius.
  • Etninis fonas.
  • Plaukų ilgis
  • Plaukų tipas.
  • Veiklos lygis.

Dermatologė Shilpi Khetarpal, MD, pasakoja apie tai, kaip dažnai jums tinka ir kaip galite sumažinti putojimo kartų skaičių.

Veiksniai, turintys įtakos jūsų skalbimo grafikui

Kiekvieno plaukai skirtingi. Šie veiksniai gali turėti įtakos, kada turėtumėte plauti plaukus.

Amžius

Priklausomai nuo jūsų amžiaus, jūsų galvos odos riebalinės liaukos bus daugiau ar mažiau aktyvios.

„Rievės liaukas kontroliuoja androgenai (vyriški lytiniai hormonai)“, – sako daktaras Khetarpalis. „Štai kodėl jaunesni žmonės paprastai turi aktyvesnes riebalines liaukas, nes jų hormonų lygis yra didesnis.”

Kita vertus, moterims po menopauzės sumažėja androgenų, todėl sumažėja aliejaus gamyba. Laikui bėgant, vyrų liaukos taip pat tampa mažiau aktyvios.

Etninis fonas

Kitas svarbus veiksnys, lemiantis, kaip dažnai turėtumėte plauti plaukus, yra jūsų tautybė.

„Ypač afroamerikiečiai turi itin sausus plaukus, o jei jie plauna per dažnai, jų plaukai gali išsausėti ir tapti trapūs, o tai gali lūžti“, – sako daktaras Khetarpal.

Tokiose situacijose ji siūlo apriboti plaukų plovimą iki vieno ar dviejų kartų per mėnesį.

Plaukų ilgis

Riebalinės liaukos, dar vadinamos riebalinėmis liaukomis, yra tik jūsų galvos odoje. Šis aliejus (arba riebalai) turi nusileisti iki pat plaukų sruogų iki galiukų, kad sudrėkintų.

Štai kodėl ilgesni plaukai dažnai išsausėja – sunkiau išlaikyti jų galiukus sudrėkintus.

„Dažnai kuo ilgesni plaukai, tuo sausesni galiukai“, – sako daktaras Khetarpal.

Plaukų tipas

Dėl panašių priežasčių garbanoti, šiurkštūs plaukai būna daug sausesni nei tiesūs šilkiniai plaukai. Garbanotų plaukų atveju aliejus turi keliauti išilgai kamščiatraukio formos sruogų, kad sudrėkintų iki galiukų.

Žinoma, jei turite sausesnius plaukus, plaukite juos rečiau.

Be garbanotų, tiesių, ilgų ar trumpų, yra cheminis apdorojimas, dėl kurio plaukai tampa trapesni.

Veiklos lygis

Jei sportuojate ir smarkiai prakaituojate, gali kilti klausimas, ar visada turėtumėte po to plauti plaukus.

Daktaras Khetarpal sako ne. „Net ir kasdien mankštinantis, jums nereikia kasdien plauti plaukų.

Ji sako, kad svarbiau atsižvelgti į jūsų plaukų tipą, tekstūrą ir aliejaus kiekį, kurį paprastai patiriate.

„Paprastai patariu pacientams laikytis įprasto plaukų plovimo grafiko – tris kartus per savaitę, kas savaitę ar kartą per mėnesį, neatsižvelgiant į aktyvumo lygį“, – sako ji.

Kiek laiko yra per ilgas?

Vėlgi, viskas priklauso nuo jūsų unikalių veiksnių.

„Priklausomai nuo jūsų plaukų tipo, laikas, per kurį reikia plauti plaukus, gali skirtis“, – sako dr. Khetarpal. „Afroamerikiečiai turėtų plauti plaukus bent du kartus per mėnesį. Kitoms grupėms bent du ar tris kartus per savaitę, kad būtų sumažintas uždegimas ir įprastų mielių, gyvenančių ant galvos, augimas.

Požymiai, kad skalbiate per dažnai

Kaip sužinoti, ar per daug plaunate plaukus? Galite patirti šiuos dalykus:

  • Sausi, lūžinėjantys plaukai.
  • Plaukų lūžinėjimas.
  • Sausa, sudirgusi arba niežtinti galvos oda.

„Dėl sausos galvos odos gali padidėti plaukų slinkimas“, – sako daktaras Khetarpal.

Kita vertus, tam tikrais atvejais nepakankamas prausimasis gali sukelti pleiskanų problemą, dar vadinamą seborėjiniu dermatitu.

Tokiais atvejais žmonėms gali prireikti gydomojo šampūno, tiek nereceptinio, tiek receptinio.

„Naudojant tokias sudedamąsias dalis, kaip ketokonazolas, seleno sulfidas ir cinko piritionas, sumažėja mielių, kurios gyvena galvos odoje, kiekis ir atsiranda sausumas, niežėjimas ir pleiskanojimas – arba tai, kas paprastai vadinama pleiskanomis“, – sako dr.

Patarimai, kaip mažiau plauti šampūnu

Taigi, kaip galite sumažinti putojimo kartų skaičių? Štai keletas patarimų.

  • Naudokite sausą šampūną. Sausi šampūnai gali padėti tarp plovimų sudrėkinti aliejus, nors jie ir nepakeičia tradicinių šampūnų. „Juose yra miltelių, padedančių sugerti jūsų plaukų aliejus, ir šie aliejai toliau pašalinami juos iššukuojant“, – aiškina dr.
  • Sutelkite dėmesį į kondicionuojančias procedūras. „Tiems, kurių plaukai ilgesni, geriausia kondicionuojamąsias procedūras skirti galiukams, o ne šaknims“, – pažymi dr. Khetarpal. „Kai kurie žmonės taip pat mėgsta naudoti natūralius aliejus, pavyzdžiui, kokosų, alyvuogių ar simondsijų, bet aš rekomenduoju nepersistengti.
  • Įvertinkite savo stiliaus gaminius. Geliai, plaukų lakas, kremai ir serumai gali susikaupti ant jūsų plaukų ir galvos odos, o tai gali sudirginti, pažeisti plaukus ir jaustis riebaluoti. „Jei naudojate daug formavimo priemonių, vieną ar du kartus per mėnesį apsvarstykite galimybę naudoti šviesinamąjį šampūną, kad pašalintumėte susikaupimus“, – sako dr.
  • Šampūnu tik savo šaknis. Jei naudojamas per daug, šampūnas gali pakenkti plaukams. Pabandykite tiesiog išplauti šaknis šampūnu, kad išvalytumėte galvos odą ir pašalintumėte riebalų perteklių. „Tai apsaugo nuo galiukų perdžiūvimo ir lūžinėjimo“, – pataria dr. Khettarpal.

Tikriausiai esate girdėję šį argumentą: jei plaunate plaukus rečiau, riebalinės liaukos į tai reaguoja sumažėjusios aktyvumo (ir gamindamos mažiau riebalų).

Netiesa, sako daktaras Khetarpalas. „Riebalines liaukas ir jų riebalų gamybą kontroliuoja hormonai. Plaukų plovimas neturi jokios įtakos.

Jei galvojate apie tai, kaip sumažinti plaukų slinkimo dažnumą šampūnu, pabandykite. Pabandykite pailginti laiką tarp plovimų viena diena arba pabandykite atsisakyti vieno skalbimo per savaitę. Gali praeiti šiek tiek laiko, kol jūsų galvos oda ir plaukai prisitaikys.

Tiesiog nepamirškite, kad jūsų plaukai turi savo asmenybę ir poreikius, pagrįstus įvairiais veiksniais, todėl jie yra unikalūs. Tai, kas tinka jūsų draugui, gali netikti jums.

Ir kitą kartą, kai jums prireiks dingsties likti namuose, dabar galite pasakyti: „Dėl mano plaukų tipo, tekstūros ir įprasto riebalinių liaukų aliejaus gamybos šį vakarą aš užsiėmęs plaunu plaukus“.

https://futuresnutrition.de/blogs/news/wichtige-quellen-fur-vitamin-d
https://futuresnutrition.de/blogs/news/uberschussiges-vitamin-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-die-richtige-dosierung
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-zufuhr
https://futuresnutrition.de/blogs/news/sonnenvitamin-hormon-d3

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

https://sidaurip.desa.id/wp-includes/js/depo25bonus25/

https://sinaboi.desa.id/wp-includes/depo25-bonus25/

https://cibeunying-majenang.cilacapkab.go.id/wp-includes/nexus/

https://cidadap-karangpucung.cilacapkab.go.id/wp-includes/zeus-slot/

https://kalisabuk-kesugihan.cilacapkab.go.id/wp-includes/garansi-kekalahan-100/

https://kelurahanwahno.kotajayapura.id/wp-includes/js/bonus-new-member/

https://cafeadobro.ro/

https://haberveotesi.com.tr/

https://maisqueauga.com/

https://www.brightpath.com.sg/

https://www.dreamwavehotel.com/

https://opigesfarm.com/

https://woodtoc.com.ar/

https://opynewsjoinville.com.br/

https://buabi.com/

https://casadepianos.com.br/

https://www.champlainorchards.com/

https://www.bangunharjo.desa.id/wp-includes/vietnam/