Psichologai pataria: kaip pagerinti savo gyvenimo kokybę?


Viena iš pagrindinių, jei ne pati pagrindinė konsultuojančio psichologo darbo funkcijų – padėti žmonėms pagerinti savo gyvenimo kokybę. Būtent to siekdami žmonės vis didesnėmis eilėmis rikiuojasi prie psichologo kabineto durų.

Asmeninės gyvenimo kokybę gadinančios problemos gali būti didelės arba mažos, gilios arba paviršutinės, paprastos arba sudėtingos. Nuo to priklauso psichologinio gydymo, konsultacijų laikas. Bet dalį savo bėdų galima išspręsti ir be psichologinės konsultacijos: kartais tereikia, kad kažkas mums patartų ir pastūmėtų tinkama linkme. Nustebsite sužinoję, kad didelė dalis psichologo darbo ir yra apie žmonių nukreipimą tinkamą linkme, o tuomet visą darbą jie padaro patys.

Jei neketinate aplankyti psichologo, bet vis tiek norite jo pagalbos, skaitote tai, ką ir reikia, nes čia pateiksime keletą psichologų patarimų, kurie padės kiekvieno kasdienybėje.

Nepriimkite visų savo minčių už gryną pinigą

Kai kuriems – daugiau, kai kuriems – mažiau, bet visiems į galvą lenda nemalonios, nekontroliuojamos mintys. Kai kam tai gali išsivystyti į psichinį sutrikimą, kuriam gydyti reikalinga psichologo ar net psichiatro pagalba. Bet daugeliui tai negresia, o tokios mintys gyvenimo kokybę suprastina tik tol, kol mes į jas kreipiame per didelį dėmesį. Šią problemą geriausia spręsti tiesiog nežiūrint į tokias nekontroliuojamas ir nepatogias mintis per daug rimtai: visi mes turime pasąmonę, kurios negalime kontroliuoti, todėl mintis reikėtų priimti kaip mintis, o ne kaip veiksmus ar faktus. Susitaikymas su kartais galvoje atsirandančiomis nepatogiomis mintimis – geriausias būdas neleisti joms sugadinti mūsų gyvenimo kokybės.

Supraskite – ne viskas yra apie mus

Gali pasirodyti juokinga, bet galima teigti, kad daugiausia psichologinių bėdų turi labiausiai egocentriški žmonės. Tokie žmonės yra linkę kiekvieną neigiamą faktą jų gyvenime priimti kaip nutaikytą asmeniškai prieš juos. Nepaskambino draugas? Tai ne todėl, kad jis gali turėti savo gyvenimą ir savų rūpesčių, bet todėl kad jūsų asmeniškai nekenčia. Toks mąstymas – labai neproduktyvus. Jei norite išvengti tokio mąstymo pasekmių, supraskite, kad ne viskas sukasi aplink jus ir ne visi neigiamai nutikimai aplink jus yra jūsų kaltė.

Išmokite atsipalaiduoti

Žmonės yra linkę nuvertinti kiek daug naudos gali duoti paprasčiausi atsipalaidavimo pratimai, net nekalbant apie meditaciją ar ilgas relaksacijos sesijas. Jei viso labo pastebėsite savo kvėpavimą ar raumenų įsitempimą ir dienos eigoje pasistengsite sąmoningai sulėtinti ir pagilinti savo kvėpavimą ar atpalaiduoti įsitempusius kūno raumenis, tikrai pastebėsite kaip jūsų kasdienė savijauta pastebimai pagerėja. Tą labiausiai rekomenduotina daryti stresą ir įtampą keliančiose situacijose, kuomet kvėpavimas pasidaro greitas ir paviršutiniškas, o raumenys – įsitempę.

Kada geriausia pasibelsti į psichologo duris?

Žinoma, ne viskas yra išsprendžiama taip lengvai. Neturintiems rimtų psichinių sutrikimų ar didelių psichologinių traumų, šie patarimai gali pastebimai pagerinti gyvenimo kokybę. Bet kartais to gali neužtekti. Tuomet geriausia pasibelsti į psichologo duris ir paprašyti profesionalios psichologinės pagalbos. Šiuo tikslu būtina tinkamai pasirinkti psichologą, ką padėti padaryti gali tokie projektai kaip psichoterapijos.lt, tačiau jei čia neturite patirties, būtina suvokti, kad ne kiekvienas psichologas galės jums padėti vienodai gerai. Juntamas psichologo pagalbos intensyvumas ir efektyvumas labai priklauso nuo jūsų ryšio su psichologu, nuo jūsų gebėjimo jam atsiverti ir išsikalbėti. Dėl to nereikėtų nustoti ieškoti pagalbos, jei nepajautėte pagerėjimo pasibeldęs į vieno psichologo duris ir jei jūsų gyvenimo kokybės nepagerina šie paprasti kasdieniai patarimai. Nepasiduokite ir išlikite teisingame kelyje!


Leave a Reply

Your email address will not be published.