Meditacijos pagrindai (ir nauda) vaikams – Klivlando klinika


Vaikai visada juda. Dėl viso šurmulio jie galėtų šiek tiek laiko atjungti ir nustatyti iš naujo. Jei ieškote būdo, kaip padėti savo vaikui atsipalaiduoti, meditacija gali būti tinkama priemonė. Taigi, kaip pradėti, jei jūsų rankose nėra mažo jogo ar gėlių vaiko? Pediatras Matthew Badgettas, medicinos mokslų daktaras, apibūdina meditacijos naudą vaikams ir dalijasi patarimais, kaip pradėti savo vaiką.

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

Ar meditacija vaikams yra geras dalykas?

Nors buvo atlikta daug tyrimų, siekiant ištirti meditacijos poveikį, dauguma jų buvo susiję su suaugusiaisiais. Tokiais atvejais daktaras Badgettas teigia, kad tyrimai rodo, kad meditacija gali padėti sumažinti nerimą, depresiją ir nemigą. Tai taip pat gali pagerinti nuotaiką ir susikaupimą.

Ir nors nebuvo atlikta tiek daug tyrimų apie tai, kaip meditacija veikia vaikus, tai, kas buvo padaryta, yra gana teigiama. Vieno tyrimo metu mokykloje vykdomas sąmoningumo ugdymas pagerino psichologinį funkcionavimą ir sumažino potrauminio streso sutrikimo (PTSD) simptomus 300 vidurinės mokyklos mokinių grupei. Kitas tyrimas parodė, kad reguliarios meditacijos sesijos gali padėti sumažinti vaiko kraujospūdį ir širdies susitraukimų dažnį.

„Kai turime elektroniką, kuri yra sukurta taip, kad patrauktų mūsų dėmesį ir greitai pasuktų dėmesį įvairiais dalykais, mums gali būti tikrai sunku išlikti ramiems ir patogiai“, – sako dr. Badgettas. „Vaikams tai gali būti dar sunkiau. Meditacija gali būti naudinga, nes ji leidžia išmokyti savo vaikus sistemos, leidžiančios jiems metodiškiau ir šiek tiek atidžiau judėti savo mintimis ir visame pasaulyje.

Jis priduria, kad meditacija padeda vaikams mažiau reaguoti į savo emocijas ir dalykus, kurie vyksta aplink juos.

„Jie galės mažiau reaguoti ir daugiau stebėti. Tai svarbu, nes kai vaikai geriau kontroliuoja savo emocijas, jie gali daugiau dėmesio skirti mokykloje ir skirti dėmesio pokalbių metu, o ne būti labai išsiblaškę nuo visko, kas vyksta jų viduje.

Kokio amžiaus vaikai turėtų pradėti medituoti?

Vaikams meditacija gali būti naudinga bet kuriame amžiuje. Tačiau svarbu koreguoti formą pagal jų senumą. Pavyzdžiui, jei jums sunku įveikti penkių minučių trukmės meditacijos seansą sėdint, nesitikėkite, kad jūsų mažylis jį išgyvens.

„Šiais laikais daugelyje ikimokyklinio ugdymo įstaigų naujagimiai užsiima joga arba vaikai gali leisti laiką muzikoje, kai žiūri, kaip kažkas groja kokiu nors instrumentu. Dėmesys tokiai veiklai gali suteikti meditacinės naudos“, – pažymi daktaras Badgettas.

Kaip mokate medituoti (jei nemedituojate)?

Taigi, jūs nesėdėsite sukryžiavę kojas žvakių apšviestame kambaryje, užsimerkę, fone nuolat tyliai skambant pano fleitos muzikai. Ir jūsų teiginiai gali būti pilni keturių raidžių žodžių, o ne taikių frazių. Ar tai reiškia, kad negalite medituoti ar mokyti savo vaikų medituoti? Visai ne. Pradedant reikia atsiminti vieną dalyką: nėra konkretaus būdo medituoti, tai gali būti tiesiog veikla, kuri pritrauks jūsų vaiko dėmesį. Svarbiausia yra įsitikinti, kad tai sulėtina juos ir leidžia sutelkti dėmesį.

„Meditacija yra tarsi atviras pareiškimas – yra daug įvairių formų“, – sako daktaras Badgettas. „Ir su vaikais mes taip pat turime būti atviri. Tai reiškia, kad nebūtinai reikia užsiimti griežčiausiomis meditacijos formomis, pavyzdžiui, ramiai sėdėti arba sutelkti dėmesį į kvėpavimą. Iš pradžių tai gali būti tiesiog tylus laikas arba kasdienis pasivaikščiojimas. Tai yra būdai, kaip suteikti vaikams pagrindines meditacijos sąvokas jiems besivystant.

Jei jums reikia įkvėpimo, daktaras Badgettas siūlo patikrinti keletą meditacijos programų ar net „YouTube“. Daugelyje šių parduotuvių yra meditacijų ar pasakojimų vaikams, kurie pravers, kai norite, kad vaikas atsipalaiduotų ir pailsėtų.

Kiek laiko jūsų vaikas turėtų medituoti?

Jūs pakvietėte savo vaiką į svetainę, jis atsisėda ir prašote giliai įkvėpti klausantis gamtos garsų. Vieną minutę ir jie svirduliuoja už slieką ant šaligatvio lietingą dieną. Tai vienas požymių, kad jūsų meditacijos seansai gali būti trumpesni arba labiau pritaikyti vaikams. Paaiškina daktaras Badgettas:

„Jei paprašysite savo vaiko penkias minutes atsisėsti, kad lėtai kvėpuotų, o jam užtruks 30 sekundžių, tai jam gali būti per daug. Dabar, jei paprašysite jų sutelkti dėmesį penkias minutes, o po 90 sekundžių jie šiek tiek susiraukšlėja, padėkite jiems iš naujo susikaupti ir leiskite jiems vėl jaustis patogiai. Jei jie tinka dar 90 sekundžių, tęskite. Galite tai padaryti keletą kartų ir sustoti, kai sulauksite penkių minučių, ir tai yra gerai.

Nors meditacijos trukmė priklauso nuo jūsų vaiko įsitraukimo ar susidomėjimo, štai keletas siūlomų meditacijos laikų iš Amerikos pediatrų akademijos:

  • Ikimokyklinio amžiaus vaikai – Po kelias minutes per dieną.
  • Pradinukai – Nuo trijų iki 10 minučių du kartus per dieną.
  • Paaugliai — Nuo penkių iki 45 minučių per dieną ar daugiau, atsižvelgiant į pageidavimus.

Kada laikas mesti?

Įgyti naują įprotį niekada nėra lengva, bet jūsų vaikas gali tai padaryti. Bet jei pastebėsite, kad jie trunka labai trumpai, tampa irzlūs ar nusiminę arba panikuojate, kai paprašysite jų sutelkti dėmesį į kvėpavimą, žinosite, kad jūsų vaikas jaučia didesnį stresą nei Zen. Jei bandymas medituoti nuolat erzina, pasitarkite su savo vaiko sveikatos priežiūros paslaugų teikėju apie alternatyvas.

Meditacijos tipai vaikams

Meditacija vaikams gali būti įvairių formų. Daktaras Badgettas sako, kad galite išbandyti judesiu pagrįstą veiklą, pavyzdžiui, jogą, plaukimą ar vaikščiojimą. Judėjimu pagrįsta „meditacija“ reikalauja daug mąstymo ir susikaupimo, nes vaikai turi atkreipti dėmesį į tai, ką daro. Tačiau komandinės sporto šakos nepatenka į šią kategoriją, nes jos gali tapti per daug chaotiškos.

Jei norite daryti ką nors, kas reikalauja mažiau judėjimo ir dar daugiau susikaupimo, galite kartu paskaityti knygą. Neskubėkite pasakojimo (net jei tai jau milijonas kartas, kai skaitote ją savo vaikui). Neskubėkite, užduokite klausimų apie knygą ir leiskite vaikui apibūdinti paveikslėlius. Sulėtinkite patirtį ir leiskite vaikui visa tai įsijausti.

Kitos meditacijos formos apima:

  • Išmokykite vaiką žaisti instrumentu ar stalo žaidimu.
  • Eikite į žygį ir leiskite vaikui apibūdinti tai, ką mato (medžius, gėles, gyvūnus ir kt.).
  • Eikite į naminių gyvūnėlių parduotuvę ar zoologijos sodą ir pasikalbėkite apie tai, ką gyvūnai veikia.
  • Leiskite vaikui giliai įkvėpti prieš miegą, kad jis atsipalaiduotų.
  • Ramus metas, kai reikalai pradeda šėlti.

„Paskatinkite savo vaiką sutelkti dėmesį į ką nors šiek tiek kinetesnio ir ne tokio prašmatnaus. Leiskite jiems groti pagrindiniu instrumentu, pavyzdžiui, būgnu. Veikla gali būti gana pasikartojanti, bet įtraukianti. Bet viskas, kas ilgą laiką gali atitraukti nuo blaškymosi ir elektronikos, turės meditacinę naudą“, – sako daktaras Badgettas.

Kartu medituojanti šeima gali užmegzti tvirtesnius ryšius

Vaikų meditacijos technikos gali būti šiek tiek silpnesnės nei suaugusiųjų, tačiau daktaras Badgettas teigia, kad visai šeimai jie vis tiek gali būti naudingi. O kartu medituodami jūsų šeima gali tapti daug artimesnė:

„Paprasti meditacijos metodai vaikams visada bus naudingi tėvams. Jei rasite ką nors, ką jie gali padaryti, ir jūs taip pat tai padarysite, jūs visi gausite daug naudos iš šio šeimos santykių laiko. Nors galbūt sugebėsite susidoroti su sudėtingesniu ir struktūriškesniu dalyku, vis tiek galite gauti naudos iš šios paprastos veiklos, kurią atlieka jūsų vaikas. Meditaciją paversti kasdiene šeimos veikla arba ji bus gana galinga visiems tame skyriuje esantiems asmenims.

https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-ist
https://futuresnutrition.de/blogs/news/was-ist-vitamin-k2
https://futuresnutrition.de/blogs/news/wozu-ist-vitamin-d3-gut
https://futuresnutrition.de/blogs/news/symptome-eines-vitamin-d3-mangels


Leave a Reply

Your email address will not be published.