Kuris yra sveikesnis? – Klivlando klinika


Neapsigaukite dėl pavardės: paprastos bulvės ir saldžiosios bulvės nėra visiškai artima šeima. Botaninės genealogijos pasaulyje jie geriausiu atveju laikomi „tolimais giminingais“, tačiau skiriasi gana dideli skirtumai.

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

Tačiau prie vakarienės stalo į juos dažnai žiūrima kaip į brolius ir seseris, kurie yra garnyras – iki pat konkurencijos dėl to, kuris iš jų yra maistingesnis. Žinoma, taip pat daug ginčų kyla dėl to, kuris pyragas yra skanesnis.

Norėdami išspręsti diskusiją – bent jau dėl to, kuri bulvė yra sveikesnė – kreipiamės į registruotą dietologę Beth Czerwony, RD. (Jūs priklausote nuo skonio.)

Bulvių ir saldžiųjų bulvių svarba

Bulvės ir saldžiosios bulvės gali atrodyti ne taip įspūdingai, tačiau šios ovalo formos daržovės yra dvi labiausiai pasaulyje auginamos kultūros. Abi yra laikomos esminėmis pasaulinio aprūpinimo maistu saugumui užtikrinti.

2019 m. ūkininkai iš žemės ištraukė daugiau nei 370 mln. metrinių tonų bulvių. Tuo tarpu bendras saldžiųjų bulvių derlius tais pačiais metais siekė beveik 92 mln. metrinių tonų.

„Bulvės ir saldžiosios bulvės yra pagrindinė dieta visame pasaulyje“, – sako Czerwony. „Ir be to, kad jie yra sveiki, jie yra nebrangūs ir universalūs.

Botanika 101

Bulvės priklauso nakvišų šeimai, o saldžiosios bulvės priklauso ryto šlovės klanui. Abi yra laikomos šakniavaisinėmis daržovėmis, o tai reiškia, kad jūsų valgoma augalo dalis auga po žeme.

Įprastų bulvių minkštimas yra baltas arba geltonas, o saldžiosios bulvės yra žinomos dėl oranžinės spalvos. Abu paprastai turi rusvą odą; tačiau tai gali skirtis priklausomai nuo veislės.

Visame pasaulyje auginama daugiau nei 4000 skirtingų bulvių rūšių ir 1000 saldžiųjų bulvių rūšių.

Mityba: bulvės prieš saldžiąsias bulves

Pradėkime nuo šio pagrindinio fakto: bulvės ir saldžiosios bulvės pateikia labai daug mitybos, sako Czerwony. Abu jie yra mažiau kaloringi ir neriebūs maisto produktai, kuriuose gausu:

  • Pluoštas. Vis dėlto šios naudos sveikatai raktas yra valgyti spudų odą. „Pusė bulvių ar saldžiųjų bulvių pluošto yra odoje“, – sako Czerwony. (Tiesiog gerai nuplaukite odą, kad pašalintumėte nešvarumus.)
  • Angliavandeniai. Bulvės ir saldžiosios bulvės laikomos krakmolingomis daržovėmis, nes jose yra daug angliavandenių, o tai suteikia energijos.
  • Kalis. Įdomus faktas: bulvėse ir saldžiosiose bulvėse yra daugiau kalio nei banane. (Sužinokite apie kitus maisto produktus, kuriuose yra kalio.)
  • Vitaminas B6. Vidutinio dydžio bulvėse arba saldžiosiose bulvėse yra apie 30% rekomenduojamos dienos vitamino B6, kuris stiprina jūsų smegenis ir nervų sistemą, normos.
  • Vitamino C. Nustebino tai? Daug žmonių yra. Maždaug trečdalį rekomenduojamo paros vitamino C kiekio galite gauti per bulves arba saldžiąsias bulves. (Paimkite tai, apelsinai.)

Štai vienas kito mitybos palyginimas.

Taigi, kuri bulvė yra sveikiausia?

Kad ir kaip atimtumėte šį klausimą, vienas dalykas yra akivaizdus – ir bulvės, ir saldžiosios bulvės yra sveiki, maistingi maisto produktai. „Nė vienas iš jų nėra blogas pasirinkimas“, – sako Czerwony.

Tačiau jei turite pasirinkti tik vieną, saldžiosios bulvės turi nedidelį kraštą, sako Czerwony. Pagrindinė priežastis? Beta karotinas ir vitaminas A.

Saldžiųjų bulvių spalvingame oranžiniame minkštime yra beta karotino – antioksidanto, kuris apsaugo jūsų kūno ląsteles nuo pažeidimų ir ligų, tokių kaip vėžys. Jūsų kūnas beta karotiną paverčia nepatenkintu vitamino A kiekiu.

„Tai yra pagrindinė priežastis, kodėl saldžiosios bulvės yra šiek tiek geresnis pasirinkimas“, – sako Czerwony. “Bet galų gale tai priklauso nuo asmeninių pageidavimų.”

Jos geriausias patarimas? „Naudok juos abu. Tai suteiks šiek tiek įvairovės jūsų mitybai.

Sveikai gaminti su bulvėmis ir saldžiosiomis bulvėmis

Nors bulvės ir saldžiosios bulvės gali būti sveikos, taip pat lengva bulvių maistą paversti riebių kalorijų bomba. Pvz., visas tų skrudintuvų gerumas nepanaikina neigiamų aspektų, atsirandančių panardinant į gruzdintuvą.

2017 m. atliktas tyrimas netgi parodė, kad valgant keptas bulves du kartus per savaitę padidėja mirties rizika. Tai bloga žinia, atsižvelgiant į tai, kad daugelyje dietų vartojamos gruzdintos bulvytės ir bulvių traškučiai.

Taigi, kaip virti bulves ar saldžiąsias bulves, kad gautumėte didžiausią naudą? Czerwony sako, kad juos kepant mažiausiai sumažėja maistinių medžiagų. Tačiau būkite atsargūs su priedais, kuriuos dedate vėliau… ir būtinai valgykite odą.

Jei ieškote sveikesnių bulvių ar saldžiųjų bulvių patiekalų idėjų, išbandykite keletą:

Sveikesnių bulvių receptai

Sveikesnių saldžiųjų bulvių receptai

https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-ist
https://futuresnutrition.de/blogs/news/was-ist-vitamin-k2
https://futuresnutrition.de/blogs/news/wozu-ist-vitamin-d3-gut
https://futuresnutrition.de/blogs/news/symptome-eines-vitamin-d3-mangels


Leave a Reply

Your email address will not be published.