Ar putojantis vanduo jums tinka ar blogai? – Klivlando klinika


Laikas ištraukti burbuliuką – tai yra vanduo! Putojantis vanduo tapo populiaria sodos alternatyva, suteikiančia smagių, vaisiškų posūkių jūsų kasdieniams drėkinimo įpročiams. Bet ar tai sveika?

Cleveland Clinic yra ne pelno siekiantis akademinis medicinos centras. Reklama mūsų svetainėje padeda palaikyti mūsų misiją. Mes neremiame ne Klivlendo klinikos produktų ar paslaugų. politika

Registruota dietologė Lauren Sullivan, RD, pasveria gazuoto vandens naudą sveikatai, įskaitant tai, kurios rūšys jums yra geriausios ir blogiausios.

Ar putojantis vanduo jums tinka?

Taigi sodą iškeitėte į seltzerį, o dabar nerimaujate, kad vieną blogą įprotį tiesiog iškeitėte kitu. Geros naujienos: kol geriate gazuotą vandenį be pridėtinio cukraus, padarėte A+ pasirinkimą.

Daugeliu atvejų gazuotas vanduo yra tik vanduo, kuris, žinoma, yra gyvybiškai svarbus jūsų sveikatai. Be to, yra keletas skirtingų putojančio vandens rūšių, ir jie ne visi sukurti vienodai.

  • Seltzeris yra dirbtinai gazuotas vanduo, paprastas ir paprastas. Tačiau kai kurios rūšys apima natūralius vaisių skonius ir (arba) cukrų. (Pastaba: JAV maisto ir vaistų administracija (FDA) techniškai skiria seltzerį ir gazuotą vandenį pagal jų karbonizacijos procesus. Tačiau mūsų tikslais jie yra vienodi.)
  • Mineralinis vanduokuris gaunamas iš šaltinio ar šulinio, yra natūraliai gazuotas vanduo, kuriame yra mineralų, tokių kaip magnis ir kalcis.
  • Klubo soda yra dirbtinai gazuotas ir papildytas mineralais, tokiais kaip natrio bikarbonatas ir kalio sulfatas.
  • Tonizuojantis vanduo taip pat yra dirbtinai gazuotas ir praturtintas pridėtais mineralais, įskaitant chininą, kuris suteikia išskirtinį kartaus skonį. Tai taip pat apima cukrų arba daug fruktozės turintį kukurūzų sirupą.

Nesivaržykite laužyti becukrių seltzerių ir mineralinio vandens, kad patiktų savo širdžiai, tačiau apribokite tonizuojantį vandenį – jame ne tik pridėta cukraus, bet ir per didelis chinino kiekis gali sukelti skrandžio sutrikimus, galvos skausmą, spengimą ausyse ir kaip ir kitas medicininiu požiūriu rimtas nemalonus šalutinis poveikis, pvz., organų pažeidimas, sunkus kraujavimas ir širdies ritmo pokyčiai.

Gazuoto vandens gėrimo privalumai

Gerai, taigi žinote, kad gazuotas vanduo jums yra geriau nei saldus soda, sultys ir energetiniai gėrimai. Bet be cukraus kiekio, kas tiksliai daro burbuliuką daug geresnį?

1. Padeda jums drėkinti

Yra vienas toks didelis privalumas, kurį verta kartoti: drėkinimas, drėkinimas, drėkinimas. Putojantis vanduo taip pat drėkina, kaip ir jo analogas be burbuliukų, todėl jei per dieną stengiatės išgerti pakankamai vandens, stiklinę ar dvi negazuoto vandens iškeiskite vaisiniais, putojančiais produktais. Tačiau atminkite – be pridėtinio cukraus!

2. Jaučiatės sotūs

„Geriant gazuotą vandenį gali pajusti trumpalaikį sotumo ar pilnumo jausmą“, – sako Sullivanas. Kai kurie tyrimai rodo, kad gazuotas vanduo ilgiau jaučia sotumą ir netgi gali išlaikyti maistą skrandyje ilgiau nei įprastas vanduo.

3. Gali palengvinti vidurių užkietėjimą

Viename tyrime žmonės, kurie patyrė vidurių užkietėjimą po insulto, pranešė apie reikšmingą palengvėjimą po dviejų savaičių geriamojo gazuoto vandens. Kitas tyrimas parodė, kad gazuotas vanduo palengvino virškinimo sutrikimų turinčius žmones.

4. Palengvina perėjimą nuo saldžių gėrimų

Jei bandote atsikratyti priklausomybės nuo gazuotų gėrimų arba sumažinti kasdienių latte suvartojimą, putojantis vanduo gali būti bilietas, padėsiantis išvilioti smegenis nuo žalingų įpročių. Jūs netgi galite naudoti žoleles, vaisius ar agurkus, kad pagerintumėte gazuoto vandens skonį.

„Gali būti sunku pereiti nuo saldžių gėrimų prie vandens, tačiau gali padėti aromatizuoti seltzeriai ir putojantis vanduo“, – sako Sullivanas. „Vanduo, nesvarbu, ar jis būtų paprastas, ar gazuotas, yra geresnis už kaloringus, cukrumi pripildytus gėrimus.

Šalutinis gazuoto vandens poveikis

Kol renkatės veisles be cukraus ir be kofeino, nerimauti nėra daug. „Yra labai mažai konkrečių tyrimų, rodančių, kad putojantis vanduo turi neigiamą poveikį sveikatai“, – sako Sullivanas. Tačiau yra keletas dalykų, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį.

Skrandžio problemos

Galite patirti laikiną, bet nepageidaujamą šalutinį gazuoto vandens poveikį, jei esate linkę į pilvo problemas:

  • Raugėjimas.
  • Pilvo pūtimas.
  • Dujos.
  • Skrandžio skausmas.

Jei pastebėsite, kad jūsų skrandis blogai toleruoja karbonizaciją, sumažinkite gazuoto vandens suvartojimą ir laikykitės negazuoto vandens.

Dantų bėdos

„Putojančiame vandenyje taip pat gali būti mineralų, tiek natūralių, tiek užpiltų karbonizacijos proceso metu, todėl gali pasikeisti dantų emalis“, – perspėja Sullivan. Saugokitės visko, kas apima citrinų rūgštį, fosforą ar cukrų, nes visa tai gali prisidėti prie emalio erozijos.

Tačiau nebuvo įrodyta, kad įprastas seltzeris turėtų reikšmingo poveikio emaliui.

Kad putojantis vanduo būtų paprastas

„Putojančiame vandenyje gali būti cukraus, dirbtinių saldiklių, kofeino ir kitų priedų, – pabrėžia Sullivanas, – tačiau geriausia rūšis yra paprastas, nesudėtingas, tik vanduo ir angliarūgštė.

Cukrus yra susijęs su širdies ligomis, diabetu, nutukimu ir kitomis lėtinėmis ligomis; dirbtiniai saldikliai gali sukelti skrandžio problemų. Ir nors kofeinas paprastai yra saugus sveikiems suaugusiems ribotais kiekiais, vaikams nėra saugaus kofeino kiekio.

Kitaip tariant, jūsų putojantis vanduo laikomas vandeniu tik tuo atveju, jei jis nėra pripildytas kitų dalykų. Kol laikysitės pagrindinių dalykų, nedvejodami išgerkite gazuoto gėrimo.

https://futuresnutrition.de/blogs/news/wichtige-quellen-fur-vitamin-d
https://futuresnutrition.de/blogs/news/uberschussiges-vitamin-d3
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-die-richtige-dosierung
https://futuresnutrition.de/blogs/news/vitamin-d3-zufuhr
https://futuresnutrition.de/blogs/news/sonnenvitamin-hormon-d3


Leave a Reply

Your email address will not be published.