Rinkodara ir prekės ženklas: koks skirtumas?
Dažnai žmonės, išgirdę žodį rinkodara, nesupranta, kad po verslu yra daug daugiau.
Pavyzdžiui, yra rinkodara ir prekės ženklas.
Prekės ženklo kūrimas, rinkodara.
Rinkodara prieš prekės ženklą.
Atvirai kalbant, viskas gali būti gana painu, jei pirmiausia nepradėsite suprasti pagrindų.
Šie du dalykai iš tikrųjų skiriasi ir neatskirdami jų, negalėsite atpažinti, kodėl jums reikia abiejų.
Gerai, todėl dabar galite paklausti „koks skirtumas ir ką aš turiu žinoti?“
Na, pasisekė jums, sužinosite tai ir viską, ką reikia žinoti apie rinkodarą ir prekės ženklą bei dar daugiau!
Galų gale suprasite pagrindinius rinkodaros ir prekės ženklo skirtumus ir kodėl jie šiandien yra svarbūs verslui.
Gerai, dabar pereikime prie rinkodaros ir prekės ženklo naudojimo. Pirmiausia pradėsime nuo prekės ženklo.
Kas yra prekės ženklas?
Jei norite būti visiškai teisingi, jei atsakymo ieškotumėte internete, atsakymas nėra toks aiškus …
Pasak „Google“, prekės ženklo naudojimas yra ženklinimo geležimi žymėjimas. Rinkodaros atveju tai nepadeda mums suprasti, kas iš tikrųjų yra prekės ženklo prekės ženklas.
Tačiau yra antrasis „Google“ pateiktas apibrėžimas.
„Prekės ženklo naudojimas yra produkto reklamavimas naudojant reklamą ir išskirtinį dizainą.“
Dabar, kai pažvelgsime į šį prekės ženklo apibrėžimą, jis labiau koreliuoja su tuo, ką žinome apie rinkodarą.
„Branding Mag“ vadina prekės ženklą kaip „rinkodaros praktiką, kai įmonė sukuria lengvai atpažįstamą pavadinimą, simbolį ar dizainą“.
Gerai, sustabdykime sekundę ir išskaidykime šiuos apibrėžimus.
Iki šiol girdėjome, kad prekės ženklas yra:
1) žymėjimas
2) reklama ir dizainas bei
3) vardas ar simbolis
Vienas nuoseklumas, kurį galime pamatyti čia, yra tai, kad visuose apibrėžimuose yra tam tikras kūrybinio dizaino elementas, nesvarbu, ar tai ženklas, ar simbolis, ar iliustracija.
Bet tikrai, prekės ženklas yra daugiau nei tai, tiesa? Turi būti priežastis, kodėl jie ne tik pavadino šį meną ar „grafinį dizainą“.
Taip yra todėl, kad prekės ženklo naudojimas yra daug gilesnis. Prekės ženklo naudojimas yra DIDELIS sandoris.
Todėl pasakykime, kas iš tikrųjų yra prekės ženklo naudojimas.
Mes nuėjome į šaltinį ir sužinojome, ką prekės ženklas iš tikrųjų reiškia. Tikrąjį apibrėžimą sužinojome iš prekės ženklo agentūros.
Firminis ženklas yra žmogaus žarnyno jausmas dėl produkto ar paslaugos.
Firminis ženklas yra emocija.
Emocija, kurią kažkas turi apie jūsų verslą.
Tai, kaip jūsų prekės ženklo informacija juos jaučia, pirmą kartą su ja susisiekus.
Jūs tikriausiai manote, kad mes jo pilna, ar ne? Bet mes rimtai.
Iš tikrųjų tai reiškia prekės ženklo naudojimo terminas rinkodaros pasaulyje.
Norėdami įrodyti, kad tai tiesa, dabar atlikite paprastą testą.
Gerai apžiūrėkite šią „Spirit Airlines“ nuotrauką.
Pažvelkite į šią „Delta Airlines“ nuotrauką.
Kuris iš jų leidžia jaustis geriau?
Kuo labiau pasitikite?
Kuris džiaugiasi matydamas?
Jei turėtume atspėti, tikriausiai sakytume, kad labiau pasilenkite Delta link.
Jų prekės ženklas apima patikimumo ir pasitikėjimo jausmą. Ne, mes negalime paaiškinti, kodėl taip yra, tiesiog tai, kaip man atrodo šis vaizdas.
Vis dar netikite? Pažvelkime į kitą.
Štai „Yahoo“ paieškos sistemos vaizdas.
O štai „Google“ paieškos sistemos vaizdas.
Dabar negalvokite apie tai, kurį naudojate. Pagalvokite, kurie iš jų labiau jus kalbina?
Jei turėtume atspėti, sakysime, kad atsakymas būtų „Google“. Jei pagalvosite, kam naudojamas paieškos variklis, suprasite, kodėl pasakėme „Google“.
Tai visų pirma dėl to, kad žmonės naudoja paieškos sistemas norėdami rasti informaciją.
„Google“ paieškos sistema tai labai palengvina.
Jie pašalina visas kitas naujienas, skelbimus ir kitus dalykus, kuriuos „Yahoo“ daro savo pagrindiniame puslapyje.
Jei paklaustume, kurią platformą susiejote su naujienomis ir skelbimais, „Google“ tikriausiai nebūtų jūsų atsakymas.
„Google“ jums rodys skelbimus tik pagal tai, ko iš tikrųjų ieškote, pvz., Jei atliksite konkrečią paiešką, viršuje matysite su ta tema susijusius skelbimus.
Daugelis vartotojų tai nori.
Gerai, pažiūrėkime dar vieną palyginimą.
„Samsung“ prieš „Apple“.
Kuris iš šių prekių ženklų labiausiai traukia jūsų širdį? Atsakymas tikrai priklauso nuo to, ką jūs domitės.
Jei norite naujovių, „Apple“ prekės ženklas gali jus labiau kalbėti.
Ne todėl, kad jie iš tikrųjų yra naujoviškesni, o tiesiog pažvelk į savo prekės ženklą – sakoma, kad naujovės.
Kokią technologijų kompaniją žinote, kurios logotipas yra „Apple“?
Tikriausiai atsimenate laiką, kai pirmą kartą sužinojote apie naują technologijų kompaniją „Apple“ ir galvojote „kas tai?“
Tuo tarpu, jei norite patikimumo ir neabejotinai geresnių funkcijų už mažiau pinigų, „Samsung“ gali jus ištraukti.
Yra keletas žmonių, kurie MĖGSTA „Samsung“ gaminius. Bet kalbant apie telefonus ir kompiuterius, yra daugybė kitų, kurie tam nepritartų.
Visoms šioms geriausioms įmonėms būdinga tai, kaip jos savo prekės ženklus pozicionuoja per prekės ženklą.
Tai rodo, kodėl prekės ženklo naudojimas yra svarbus ir iš tikrųjų yra pagrindinis veiksnys, į kurį reikia atsižvelgti kuriant įvaizdį aplink jūsų prekės ženklą.
Gerai, prieš palygindami jį su rinkodara, užbaigkime prekės ženklo naudojimą, pateikdami keletą svarbiausių dalykų.
Svarbūs prekės ženklo naudojimo aspektai
Kaip minėta, prekės ženklo naudojimas yra JAUSMAS, kurį žmonės jaučia susidūrę su jūsų prekės ženklu.
Firminis ženklas yra menas, o ne mokslas. Tai reiškia, kad reikia pasirinkti tinkamus simbolius, pranešimus ir dizainą savo įmonėje.
Net tokie dalykai kaip spalva vaidina svarbų vaidmenį jūsų prekės ženkle.
Pavyzdžiui, pažvelkite į mūsų tinklaraštį apie spalvų psichologiją, kur išsamiau apžvelgiame, ką spalvos reiškia skirtingiems prekės ženklams.
Štai kodėl spalvų supratimas taip pat yra svarbi jūsų prekės ženklo strategijos dalis.
Norėdami tinkamai naudoti prekės ženklą savo verslui, galite naudoti tokią svetainę kaip „Prekės ženklo asmenybės“, kad nustatytumėte savo prekės ženklo archetipą.
Iš esmės tai yra personažas, apibrėžiantis jūsų prekės ženklo asmenybę. Tam, kad sukeltų emocijas konkrečiam žmogui, reikia tam tikros asmenybės.
Naudodami šį archetipą galėsite nustatyti, kokios jūsų prekės ženklo savybės labiausiai sieja jūsų auditoriją.
Galų gale tai iš tikrųjų padės suprasti jūsų kliento pseudoportretą ir tai, su kuo bandote atsiliepti.
Todėl būtinai kruopščiai susikurkite savo prekės ženklą atsižvelgdami į prekės ženklo archetipus ir savo klientą.
Tačiau prekės ženklas yra didesnis už šį.
Viskas, ką daro jūsų verslas, turi prekės ženklo poveikį.
Štai kodėl gero prekės ženklo įvaizdis yra labai svarbus ne tik dideliems, bet ir tik į rinką įžengiantiems mažiems verslams.
Jūsų rinkodara, sprendimai ir Ypač jūsų reputacija yra svarbūs.
Galite sukurti puikų prekės ženklo dizainą, bet vis tiek turėti siaubingą prekės ženklą.
Tiesiog paimkime, pavyzdžiui, „McDonald’s“.
„McDonald’s“ prekės ženklas yra gana geras.
Naudodamiesi savo logotipu „Auksinės arkos“ ir naudodamiesi linksmais personažais, jiems pavyko sukurti prekės ženklo įvaizdį, kuris labai patiks jų auditorijai.
Be to, jie žaismingi, spontaniški ir juokingi. Tai liudija jų „Instagram“ puslapis.
„McDonald’s“ yra labai nuoseklus pagal savo prekės ženklo archetipą, spalvų schemą ir pranešimus, ir viskas, kas susiję su jų prekės ženklu, turi prasmę.
Tačiau jų prekės ženklas nėra priežastis, dėl kurios pastaraisiais metais jų įvaizdis tapo populiarus.
Kas nutiko ne taip?
Na, bet tai neturi reikšmės, jei jūsų klientai sužino, kad jūs juos maitinote rausva gleiva.
Kai pradeda pasirodyti maisto dokumentiniai filmai, kurie rodo, kad iš esmės žudai žmones, suleisdamas jiems perdirbtų maisto produktų, daug cukraus ir visų sūrių bulvių bulvių …
… jūsų prekės ženklo įvaizdis imsis rinkliavos.
Metams bėgant „McDonald“ reputacija labai sumušė, tačiau jie atsigavo, keletą kartų pakoregavę meniu ir ingredientus.
Nepaisant to, mes visa tai sakome norėdami pasakyti, kad jūs galite sukurti geriausią prekės ženklo dizainą pasaulyje, bet vis tiek turite siaubingą prekės ženklą dėl viso kito, nesusijusio su dizainu, pavyzdžiui, dėl jūsų reputacijos.
Gerai, todėl dabar turėtumėte turėti bendrą idėją, kas yra prekės ženklas.
Bet jums gali kilti klausimas: „Koks skirtumas tarp prekės ženklo ir rinkodaros?“ Taigi eikime į tai.
Rinkodara prieš prekės ženklą: kam jums jų reikia?
Rinkodara yra labiau bendras skėtis, apimantis kitus aspektus.
Prekės ženklas yra rinkodaros pogrupis.
Tai yra rinkodaros aspektas, tačiau tai nėra vienintelis dalykas, susijęs su rinkodara.
Pavyzdžiui, rinkodara taip pat apima reklamą. Daug kartų žmonės taip pat mano, kad šie du terminai yra keičiami.
Bet iš tikrųjų jie nėra. (Šį skirtumą daugiau aptariame savo rinkodaros ir reklamos tinklaraštyje.)
Pagrindinis rinkodaros tikslas yra informuoti klientus apie savo vertę.
Prekės ženklo naudojimas yra tiesiog vienas iš būdų, kaip rinkodara bendrauja su savo klientais, tačiau tai nėra VIENINTELIS bendravimo būdas.
Jūsų produktas ir sprendimai praneša vertę.
Kainodara praneša apie jūsų vertę.
Jūsų reklamos ir reklamos kanalai praneša apie jūsų vertę.
Jūsų svetainė ir geografinė padėtis taip pat padeda bendrauti su klientais.
Prekės ženklo naudojimas padeda jums kuo geriau pateikti savo rinkodaros pranešimą ir padėti rinkodarai bandyti bendrauti su jūsų klientais.
Jūs negalite parduoti blogo prekės ženklo. Tai neveikia taip.
Puikus rinkodaros vertės pasiūlymas su negražia svetaine, neryškiu logotipu ir silpnais pranešimais gali būti labiau žalingas jūsų verslui nei naudingas.
Tiek rinkodara, tiek prekės ženklo kūrimas priklauso vienas nuo kito, kad būtų veiksmingi.
Taigi, tai iš tikrųjų nėra rinkodara ir prekės ženklas, o būtent rinkodara ir prekės ženklas.
Kaip jau minėjome pradžioje, norint iš tikrųjų kuo geriau perduoti savo verslo pranešimą, jums reikia, kad jie abu dirbtų kartu.
Paprasčiausiai bandymas turėti vieną be kito nėra tas, ko mes rekomenduojame.
Kaip jau minėjome anksčiau, rinkodara yra didesnis skėtis, todėl jos yra daug daugiau, nei galime sutalpinti šiame tinklaraštyje.
Norėdami sužinoti daugiau apie tai, kas iš tikrųjų yra rinkodara, apsilankykite mūsų tinklaraštyje „ Kodėl rinkodara yra svarbi “, kad gautumėte daugiau įžvalgų apie tai, kaip ją galite naudoti savo verslui pakeisti.
Kitose naujienose pasakokime viską, ką aptarėme šiame tinklaraštyje, kad galėtumėte pradėti kurti savo prekės ženklo strategiją!
Rinkodara prieš prekės ženklą; Greita apžvalga
Šiandien mes sutelkėme dėmesį į vieną paprastą klausimą – koks skirtumas tarp rinkodaros ir prekės ženklo?
Kaip aptarta, prekės ženklo naudojimas yra JAUSMAS, kurį žmonės sieja su jūsų verslu.
Rinkodara padeda BENDRUOTI JUOSTĮ ir galiausiai jūsų verslo vertės pasiūlymą idealiam klientui.
Kalbant apie prekės ženklą, svarbu nepamiršti, kad VISKAS, ką daro jūsų verslas, gali turėti įtakos jūsų prekės ženklui.
Taip, svarbu jūsų logotipas ir dizainas. Tai nėra svarbu, jei jūsų klientai nėra patenkinti ir turite siaubingą reputaciją.
Taigi, norint papildyti savo prekės ženklą, jums reikia puikios rinkodaros.
Panašiai nepadarys ir puiki rinkodara su „HORRIBLE“ prekės ženklu.
Niekas nepirks iš verslo, kuriuo nepasitiki, arba tas planas atrodo neprofesionaliai.
Taigi geriausias sprendimas yra kruopščiai kurti tiek savo prekės ženklą, tiek rinkodarą.
Bet nuo ko pradėti?
Na, galite pradėti nuo daugiau mūsų išsamių tinklaraščių. Pavyzdžiui, norėdami sužinoti, kaip sudaryti rinkodaros planą , turime daugiau informacijos apie tai.
Turėdami rinkodaros planą, galėsite geriau pranešti savo žinutę auditorijai.
Arba, jei norite sužinoti daugiau apie tai, kokį turinį kurti savo rinkodarai , mes taip pat galime pateikti įžvalgos.
Mes turime daug naudingos informacijos, kurią mažos įmonės gali naudoti norėdami gauti daugiau informacijos apie tai, ką jie gali padaryti, kad sustiprintų savo rinkodaros pastangas.
Gal nenorite laukti ir norite pereiti tiesiai į savo prekės ženklo ir rinkodaros strategijų kūrimą, tačiau nenorite pradėti savarankiškai.
Jokiu problemu. Mes taip pat galime padėti!
Galite pradėti nuo savo prekės ženklo ir rinkodaros, tačiau šiandien su skaitmenine rinkodara galite padaryti daug daugiau.